dinsdag 31 mei 2011

Komkommertijd met "soms absurdistische trekjes" in NL?

Nou ja. het is nu LETTERLIJK komkommertijd en de dubbele zin van het woord.

Immers, al de krantenkoppen `koppen` met KOMKOMMER..... :) Misschien weet Bram Moscowics hoe het Europees (straf) recht over komkommers - met of zonder verhaspeling van de scheiding van kerk en staat en beau Français - zit of hangt (om effe un beau mot te gebruiken) maar ik ben er niet wijzer op geworden. En dat was natuurlijk i.c een terzijde.)
Natuurlijk is het mooi meegenomen om via de digitale tv een `lecture` Europees "Straf" recht te krijgen! Maar om in een ernstige komkommertijdcrisis courgettes met cornichons te vergelijken.... Ik wéét het nog zo niet. Maar ja, c'est, ik zijn ook maar nen dommen Belg eh! Toch? Maar a-propos, om in deftig jargon, c.q als prodeaan niet teveel uit de toon vallen; in casu de vergelijking van dit Wilderse proces met eerdere rechtsgangen in ma Belgique en la douche France moet mij toch één ding van het hart voorzitter, leden van de rechtbank: De ... tiens... le juge is Edelachtbare... maar hoe noen je nu een "wel zeer geslepen" heer Mosko??? Soit! Ik stelde al In Confesso dat ik maar een domme Belg ben. (? Schiet me opeens te binnen!!! Ga ik nu als Belg net als de rolator straks toch ook uit het ziekenfondspakketje? Maar dat is weer een terzijde of mooier gezegt: ... mmm ... Ik schors even dit betoog want (oals weile A.Vondeling als voorzitter van de 2e kamer destijds - ook terzijde - mompelde: "Ik ben even toe aan een kopje jonge klare!"

Heheheh... Awel, da'deid deaugd! Het schriven vloeit mij nu als "Langst de lage landen, ..." uit de pen of in casu en letterlijk c.q. dit schrijfsel uit de vingers van het QWERTY toetsenbord. (Moet dat nu met en min-streepje of niet?)

Voilà c'est! Geheleganst van mijnen a-propos af! 't Is komkommertijd en ik zit alsmaar aan de afaire Carotte te denken... (Tiens, terzijde wel-is-waar, wist U dat? Komkommersalade op Thaise wijze is geniaal! Behalve komkommer en (rode) ui is het van het grootstste (herstel: aller grootste) belang er ook een peeke bij te doen. Want peekes c.q. wortetje, bevat caroteïne oftewel c.q natuurlijk conserveringsmiddel. Echt waar! Maar je moet als rechter Carotte tijdens de Dutroux affaire natuurlijk geen spaghetti-feedtje bijwonen. Emmm... ja, effe wachten, ik kom wel weer op het scheve komkommerspoor dat leidde naar Auschwitz.. ????
Ah jaaaaaa.... l'affaire Monsieur Le Pen! Oftewel eh... c.q. en i.c. la comparaison Carottes et Kwamkwambres! LOL! (ja sorry, soms kan ik het niet laten om lollig te doen. LOL!!!) Afijn, c.q. i.c. dit schrijven zou ik fijntjes willen opmerken dat onze amis Jean-Marie - destijds in 1996 (?) kandidaat burgemeester van Nice -Le Pen, inderdaad een Muselman hater was... net als flikkers en Jodenhater. Ergo: (om toch een beetje bon ton te blijven) J-M Le Pen was en IS nog steeds een antisemietische, flikkershatende, cochon! Waarom wordt dat niet - effe terzijde - gemeld?

Natuurlijk verdiende Le Pen "dat" vonnis. (IMO het 3 voudige) Dubbel en dwars! Maar omdat Geertje - in tegenstelling tot Pimmetje, die WEL van besneden pikken hield als het maar Amerikaanse waren - (ik neem nog een kopje pauze..)

De komkommers groeien mijn oren uit!!!! Ja... ik gaan nu naar mijnen tram. In confesso: da' letste "kopje" eeft 'en gedaan... komkommertijd... hoe komen of kwamen ze er op...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten