donderdag 21 april 2011

Over hedendaags populisme

Nee, dit is géén vergissing! Het moest niet op MYOPINIONS.TK staan. Ja het gaat over serious shit en ja, het is om mee te lachen. :))
In een discussie over Wilders en de PVV memoreerde ik Maarten van Rossum's boekje: "Waarom is de burger boos? Over hedendaags populisme." anno 2010. Nou is van Rossum een genadeloos perfect analiticus, die bij alles een waslijst heeft van geraadpleegde werken; een buitengewoon semi-sarcastisch semie-komediant en last but not least: hij kan het geweldig mooi, irudiet, intrigerend èn humoristisch neerschrijven. Doordat ik het boekje uit de kastgenomen had om het ISBN nr door te geven èn het effe was blijven liggen, bladerde ik het weer even door.
Aan het slot van HET NEDERLANDSE POPULISME, (pag.28) schrijft hij na een smakelijke omschrijving van de opkomst en ondergang van Janmaat wat precies weergeeft wat ik onlangs ook op een forum schreef:
> ... In 1998 verween hij definitief uit de 2e Kamer. Janmaat kraaide te vroeg .(.). Fortuyn kraaide precies op het moment dat de zon opkwam!
Zelf dacht hij ongetwijfeld dat de zon opkwam omdat hij kraaide. <

LOL! Ik heb het gelijk weer hélemaal herlezen. Voor wie geinteresseerd is in het werkje: http://www.nieuwamsterdam.nl/boekUitgave.aspx?ID=1688

Geen opmerkingen:

Een reactie posten