woensdag 6 november 2013

Als alles uitgevallen is, roepen alle zwarte Pieten "wees maar gerust mijn kind" van de daken.

Pffffft..... Wat een ongelooflijk saaie 2e Kamer dag.  
Afgezien van een minister die herhaaldelijk beweerde "daar is over nagedacht, altijd". En dan met een antwoord komt dat -in mijn opinie- er op neer komt dat we maar in Sinterklaas moeten geloven. En, (letterlijk: "met oerverstand")  vooral in regionale zwarte Pieten:  die met roeptoeters van de daken (of in de schoorstenen) zullen schreeuwen dat er heus niets aan de hand is. Waarschijnlijk met "wees maar gerust mijn kind, ik ben een goede vriend, waaaant al ben ik zwart als roet, ik meen het toch goed"  als alle omroepzenders plat liggen.
     Zelden zo'n "absolutely fuc..." - Pardon voorzitter, ik ben geen Ton Elias - "boring day" meegemaakt. ;) 
Vanavond ben ik na het eten ook ingedommeld rond 22:15 of zo,  om op de valreep alsnog de eerste termijn van de P.v.d.D. te mogen volgen voordat de vergadering afgehamerd werd.  En guess what, politiek24.nl op tv kwam uitgerekend, en uitsluitend, met het hierboven aangehaalde fragment in de herhaling om vervolgens over te gaan tot "de orde van de dag".  En inderdaad, de discussie SP - PvdA in nieuwsuur van eer/gisteren(?) die ik al live + herhaling gezien had,  is de moeite van wéér hèrzien waard. Vooral omdat daarmee alweer mijn gelijk bevestigd wordt: 

PvdA, SP, GL, D66, PvdD, CU, PvdD hadden vóór de verkiezingen al een pro-forma regeringsakkoord moeten sluiten.  Het was gewoon bespottelijk dat alle progressieve / sociale partijen "ieder voor zich, de kiezer voor ons allen" hoopten op een eigen meerderheid. En gelijk had ik alweer vorig jaar: Zij geloofden allen heilig in Sinterklaas en het CDA was diegene die werkelijk de roe kreeg.  :D
"Regeren is vooruit zien!"  Maar in mijn perceptie is "een regering kunnen vormen" ook vooruit KUNNEN maar vooral WILLEN  zien.  Niet in Sinterklaas geloven!!! Het hàd LINKSOM gekunt (of rechtsom) maar dat was "een brug te ver".  En dus kreeg NL wat het toekwam:  een (bokken-) "bruggen slaand" VVD-PvdA paars 4- compromis. :(

Kortom, voor 2,4 miljoen oenen die nu "heil zwarte piet roepen" en van politiek niks willen weten (laat staan zoals ik zo goed als alles volgen) was het vandaag weer eens hún gelijk: "Politiek24???  Nou, haha, ik heb wel wat beters te doen."  En, eerlijk is eerlijk, ook ik heb vandaag heel wat gemist op tv!  Afgezien van mijn dagelijkse kost EuroNews 12:00, Één Journaal 1300 (VRT), Le 1300 RTBF (13:30 via TV5 Monde) en Tg1 Economia (Rai1, 1400-1410)  voorafgaande, en tijdens de schorsingen van de 2e kamer op mijn iPad de voornaamste Tweets (Le Monde, WP, NYT, Le Figaro, Oe24.at, Frankfurter A, en anderen) deze dag, heb ik géén nieuws gehoord of gezien.  
Nogmaals, behalve dat Opstelten in Zwarte Pieten gelooft dan! ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten