donderdag 19 september 2013

"Dit is het echte nieuws" van NRC-Next. :)

Ja, ik moet alweer iets bekennen: ik vind de NRC-Next zeker als het om dit "kaaskoppen-koudekikkers-polderlandje met opgeheven wijsvingertje" gaat, absoluut de leukste! :) Maar verder vind ik met name de buitenlandberichten en commentaren - zoals over de Arabische "herfsten" (want lentes kàn je het met goed fatsoen niet meer noemen)  of over de goedbedoelde maar falende Obama regering, of over het Russisch verlangen naar een nieuwe "Tsarovitsch Putkin" e.d. gaat - gewoonweg geweldig!  
Niet omdat ik het hartelijk - "doet mijn nog effe een fluitje en Piet ook wat" - mee eens zijnde, in de kroeg kan aanhalen met "ja hoor, 't stond in de krant (van wakker NL!) ! toch?!".   In tegendeel!  Tenminste wat dat laatste over kroegpraat betreft.  Nee, ik vind het de beste krant omdat ik geregeld, soms zelfs knarsetandend, bepaalde passages moet en zal herlezen.  En nee, niet die lollige passages of Fokke & Sukke cartoon van de dag, die gewoonweg geniaal zijn van tijd-tot-tijd,  maar juist de verslaggeving, columns en commentaren.  Want ik wéét "de waarheid" niet ;  ik probeer uit de inmiddels waterval aan mediaberichten de onwaarheden te vinden!  En dat zijn dus ontelbaar méér leugens en verzinsels per dag dan feitelijke gebeurtenissen. En, links of rechts, wit of zwart, regenboog of onzichtbaar van kleur, er wordt beslist 1000x meer gelogen en verzonnen dan "objectief" ná verteld. :) 

Oh, was het plezant genoeg om erbij te blijven? :)  Dan "eindelijk" to-the-point! ;)
De foto op de voorpagina (mèt pijl) was erg leuk! Maar de absolute "nadenker" als je het al zag (!), is de foto van Prinsjesdag j.l.  Op paginas 4-5. Ook toegegeven, ik moest eerst de credits van de foto bekijken (bewerking .... NRC) Bewerking???  Tja... Donkere wolken boven het Haagse.... :/ Nah ja... Leuke Photoshop...
Tot ik het dan tòch zag!  :D  Misschien had "de schaduw" iets donkerder en de lucht iets zonniger moeten zijn?  
Maar behalve de foto grap op zich, een uitstekende uiteenzetting en opsomming van feiten t.a.v. Het JSF standpunt van de PvdA de afgelopen jaren.  :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten