woensdag 17 september 2014

Europeese Commissie coctaillunch en de voordelen van Knirps paraplu's. ;)

Toen in vanmorgen mijn Tasso kritiek geplaatst had, merkte ik dat mijn zwager in Brussel heel vroeg op Facebook ingecheckt had.  Daarop reageerde ik met "Amaai, wat zijde gij vroeg uit uwen tram?"  Want dat ambtenaren van de Europeese Commissie geregeld naar Straatsburg moeten is mij wel bekent, maar ze zitten nu proper en wel in Brussel.

Het bleek dat ze voor een IT conferentie naar Luxenburg moesten!  Vandaar dus.

Na een dik uur beschouwingen in de Tweede Kamer dat dit jaar "eens normaal gedaan" werd, oftewel dodelijk saai slaapverwekkend, keek ik even op Facebook waar mijn zwager en zijn kennissen blijkbaar serieus bezig waren. Er ontstond een discussie over het Jean Monet gebouw dat blijkbaar vol asbest zit en er werden grappen gemaakt over snoepreisjes en dergelijke waarop mijn zwager de officiële agendabrief op Facebook plaatste:




De commentaren liepen binnen "Lunch coctail???" en vooral de opmerking dat die lunch het langste onderdeel van de dag was!  :D  Even later begon zwager Dick over het nut zoals team building, netwerken en zo, waarop volgende conversatie volgde: 

Daniel McLion "Teambuilding, netwerken" aha... Voilà c'est, Stefan, dáárom duurt die "lunch cocktail" het langst; want met volle mond kunde niet goed klappen! En als ge u dan verslikt zitten die netwerk cravatten en decolletés vol met cocktail zever!  :D

Dick Nieuwenhuis Daan, je weet toch dat Nieuwenhuizen praten en al het andere gelijktijdig doen? 

Daniel McLion Ja zeker Dick, dat weet ik na 41 jaar met je broer maar al te goed! Juist daarom! 
En afgezien dat ik bijna nooit kan verstaan wat hij met volle mond aan tafel wilt expliceren, heb ik al jaren nen automatieken Knirps paraplu naast mijn servet op tafel liggen. Want als die zijn eigenst verslikt - en vooral met soep - kan ik weer nen nieuwen plastron kopen als ik niet rap genoeg de paraplu open heb. Vroeger nam ik een duik onder de tafel, maar na een paar keer fameus met mijnen appel tegen de tafel gebotst te hebben en behalve ondergespikt te zijn ook nog Deezeke, den Duvel  en allemaal starrekes zag, heb ik voor plan B, de Knirps gekozen. 
<<
Ja toen ik het schreef zat ik zelf ook te lachen maar dat lag vroeger dus iets anders als ik er al zelf niet bij lag.  ;) 

Voor de Ollanders:
Uit uwen tram zijn = uit je bed zijn
Klappen = praten
Cravat / plastron = stropdas
Zever = spuug (fig. ook gezanik, onzin)
Fameus = behoorlijk ernstig
Uwen appel = je kop
Botsen = stoten, kaatsen
Onderspikken = onderspugen
Deezeke en starrekes = Jeetje en sterretjes
Knirps = een vouwparaplumerk!, uitvinder van de automatische plu en vroeger in België deugde het niet als het geen Knirps was. ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten