zaterdag 19 maart 2011

Beestenboel. (vervolg!) Lees eerst bb 1!

Afijn,zoals gezegt, door die gebroken rib en de beesten op bed sliep ik niet al te best. Maar 's middags of wanneer ik ook ontwaak, merken de beesten het onmiddellijk! Bar en Speedy gaan dan meestal links en rechts van mijn liggen zoals het plaatje duidelijk illustreerd. Terwijl ik mijn sigaretje opsteek en het NOS journaal 24 aanzet! dus. Bij het tweede sigaretje of nadat ik naar CNN of Aljazeera gezappt heb begint er zich een vorm van ongeduld af te tekenen! Beide staarten gaan dan syncopisch ritmisch een voorspel inluiden! Als ik ze te lang negeer laten ze hun kunnen horen: zo klinkt een schaap in de wei: "Meih!" of "Meeeih, meigh!"

Bobby de hond vind geitjes hier bij de kinderboerderei altijd interessant. En zodra de katten beginnen ye blaten spring hij op het voeteneind erbij! Bijgevolg neemt Bar de benen en gaat dan als een ram kopjes geven en neemt Speedy de rol van Berggeitje aan. Hop, hop, hop! Van het voeteneind op mijn borst. Nou is die geitentoer normaal al effe naar adem happen, maar, zoals ik al ter introductie zei: Ik had een gebroken rib! (En nog een gebroken vinger, maar is hierbij niet van belang.) Wat wèl van belang is zijn die bokkesprongen! Het ging niet gelijkmatig van hop - hop - hop! Nee... het ging van "hophop" (van de voeten af)en dan terplaatse..... 1...2.....3..... HOP!!! Regelrecht met zijn 5 kilootjes van het voeteinde op de karkas! WAAAAAAAAAAAAAAh! Godmiljaaaaaar... Bar schrikt zich een aap! Geeft mij een kopstoot tegen mijn kaak en Bobby gaat dan als Schapendoes de geiten ff verdrijven! Uiteraard door met zijn slechts 7,5 kiloootjes Speedy achterna te springen. De beide geiten blijven dan met al hun klauwen in het dekbed vastzitten en nadat er met veel kabaal een soort Flamenco op bed plaatsgevonden had, meestal met flinke halen op armen, benen èn.... borst veer ik op... logisch.... met die gebroken rib rechts achter. Weet U wat ademnood is? Vaak automatisch gevolgd door hoestbui! Tenslotte had ik al 2 ochtendsigaretjes op.
En dan zitten de drie apen horen-zien-en-zwijgen mij aan te kijken. Natuurlijk, eigen schuld! Had eerst de beesten moeten voeren en dàn pas sigarettje en tv-journaal - met espresso - doen.
Ik wankel het bed uit - mijn ribben achter goed ondersteunend tegen eventuele missappen - richting keuken. Driemaal was het bijna mis omdat de katten weer vlak voor mijn voeten liepen. Eenmaal het blikje geopend begon het kattenconcert gepaard gaande met een soort psychidelische slalom van de katten. En NORMAAL gesproken - met die ellendige rib - doe ik zoals het moet: door he knieën buigen en NIET voorover. Maar ja... met die pijn en die nu kreisende katten die de Felix geroken hebben en voor mijn voeten blijven staan.... buig ik mij over hen heen. Tenminste... dat was de bedoeling! Halverwege leek het alsof ik een dolkstoot bij mijn rechter nier kreeg. Ja de rib dus:
Ik slaak een kreet, doe terwijl ik weer rechtveer een stap achteruit... boven op de altijd ACHTER mij aan lopende Bobby. KAAAAAIeT, KAAI, Kai! Ik zet een stap opzij, recht op de stofzuigerslang die - al weken wegens die rib - is blijven sligeren; probeer die twee schaaltjes kattenvoer vast te houden die dreigden op de grond te vallen, kreeg weer een zogenaamde dolksteek in mijn rug en wooof.. daar vlogen ze door de lucht! Niet naar de vloer maar naar de UFO's kijkende struikel ik over de eveneens UFO's watchende hond, smak tegen het granieten aanrecht met mijn linker zijborst en terwijl ik ineenzijgende ben zie brok ja na brokje van het plaffond losvallend door Bobby als een meeuw in de lucht gespat worden.
Ik heb niet naar de tijd gekeken dus weet ik niet precies hoelang ik K.O. was, maar ondertussen hadden de katten bovenop het keukenkastje - en Bobby als een ijverige schoonmaker de vloer - gehéél schoongemaakt.

Zegt de dokter: Heb je nou alwéér geknokt in die kroeg daar en nog - nu 2 !- gebroken ribben gehaald ????

Maar dat knokken in de kroeg is het vervolg op knokken in Antwerpen! :)) (wordt OOK vervolgt met inmiddels al weer 2 afleveringen/aangiftes)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten