vrijdag 11 maart 2011

Beestenboel. (1)

Toegegeven, het is hier tegenwoordig vaak een bende! Fisieke en psychische aandoeningen of vewondingen hebben mij de laatste 2 jaar verhinderd om grote schoonmaak te houden en met gebroken ribben e.d. valt er echt niet te dwijlen of te lachen. Hoewel ik soms pijnlijk hard heb moeten lachen. Pijnlijk omdat lachen, hoesten, niezen(zie ouder blog Niezen is gezond!) of ander heftig longgebruik met gebroken ribben geen senicure is. Ook bukken is dus met gebroken ribben geheel uit den boze. Maar ja, soms doe je het toch effe met alle gevolgen w.o. extra gebroken ribben van dien. Ja, lacht maar...

foto links Bar, rood 16 jaar, Bobby, wit 8, + Speedy, grijs Cypers met witte poten 7 jaar. Ik denk dat ze mijn standpunt over de `Partij voor de Dieren` bediscusieeerden en Bar mij gelijk gaf... LOL! P.S. die foto is anoniem genomen van mijn ww.com webcam! En die zullen (helaas?) na fab.com
het onderspit delven! Maar dat is weer een `Heavy SHIT onderwerp voor http://myopinions.tk en alles behalve deze PLEZANT.TK ! Oh ja... check http://danielmclion.tk voor AL mijn pages en klik astenblieft op alle reklams! Da's tenminste € 0,03 voor mijnen zak! En wie het kleine niet eert...

November 2010. Slecht geslapen. Die gebroken rib rechts achter wekte mij om de haverklap. Dan pas realiseer je hoe vaak je in je slaap omkeert. En mijn 2 katten + oppashond willen hoe dan ook alleen op mijn helft, naast of op mij liggen. Nee hoor, geen gewoonteplekjes! Okay... het is een zijspoor, maar wel belangrijk om een beeld te krijgen voor het vervolg, het eigenlijke verhaal. Dus....

Elke week slaap ik om en om op de linker of rechter matras van mijn/ex-ons dubbelbed. En zodra het bed ´s Zondags verschoond is, wéten zij - de katten en hond Bobby - dat ik op de andere helft ga slapen en liggen ze mij - liefst breeduit zodat ik amper mijn bed in kan - op mijn helft op te wachten. Denk je.. nou, blijf maar liggen, ik ga op de andere helft liggen, zijn ze alle drie wakker! Stomverbaast liggen ze me dan aan te kijken om als ik eenmaal lig, één voor één, Bobby als eerste, naar de andere helft te verhuizen. En vooral Bobby de hond, die zie denken! Kop omlaag, door zijn bovenwimpers kijkend, alof ie een uitbrander gekregen zou hebben, doet hij dan de oversteek... met een blik van: "verdorie... lag just/net zo goe/lekker!" om zich op mijn voeten te werpen en letterlijk een diepe zucht te slaken, nog ff om kijken met een blik van: "Wat JIJ wilt!" De katten kijken eerst nog even de kat uit de boom om zo te zeggen. Gaan parmantig zitten met een afvragende blik: "Nou??? Blijf je daar?" Om eenmaal de tv uitgezet, hun plaats ter linker resp. rechter zijde van mij in te nemen. Als ik dan de volgende dag de slaapkamer in kom, dan zitten ze werkelijk verspreid over het bed links-rechts-op-en-neer kijkend alsof ze onderling een weddenschap hebben afgesloten! En geloof me of niet, zie foto, dat DOEN ze ook! Bar, de rooie kater - en de oudste - zit dan op de juiste helft om onmiddellijk naast me neer te strijken met een genoegzame blik. En dan komt Bobby weer. Ja, weer kop omlaag enz. en zo mogelijk met een nog diepere zucht, echter dan als verliezer van de weddenschap zonder omkijken!
Maar dat was slechts de introductie! U kunt zich nu wellicht een beeld vormen van de eigenheden van de beesten en, niet onbelangrijk, het feit dat ik dus met gebroken ribben en de beestenboel in bed slecht sliep. Wat er de volgende middag gebeurde toen ik noodgedwongen de beesten ging voeren... (wordt vervolgt)

1 opmerking:

  1. Ik moet wel lachen om de google reclames! Matrassen, bedden, dierenbenodigsheden, alergieen (=niezen) ... Héél toepasselijk! WEL op klikken hoor! Da's een paar Eurocenten per klik voor mij! ;) Merci! :)

    BeantwoordenVerwijderen